Yepyeni yıla girmenizle beraber hala nasıl kilo vermeniz konusunda yeterli bir bilgiye sahip değil misiniz? Bu konuda neler yapacağınız, neler yapmanız gerektiği hakkında bilgi sahibi değilseniz veya eskiden öğrendiklerinize dayanaraktan bir şeyler yapmak istiyorsanız ve bu bildiklerinizle kolay şekilde artık kilo vermek istediğinizi söylüyorsanız, işte sizlere ilk 10 öneri…

1. Kiloyu neden vermek istiyorsunuz, ilk 3 nedeni bir kâğıda yazınız. Ancak yazacağınız bu 3 nedeni asla negatif şekilde oluşturmayınız. Daha çok olumlu, pozitif düşünerekten oluşturunuz ve böylelikle sizlerde başarıyı elde edebilesiniz. Örneğin “kilolu şekilde gözükmek istemiyorum” demeniz bir negatif düşüncedir. Ancak “Sevgililer günü yaklaşmadan mini elbise giyerek harika bir şekilde görüntü oluşturmam gerekli” diye yazar ve düşünürseniz, bu nedeniniz tamamen olumlu bir belirti olur.

2. Kendinize ve kendi düşüncelerinize her zaman inanın. Birilerini gördüğünüzde “ben de bu insan gibi olabilsem” demeniz bir düşüncedir. Bunu gerçekleştirmekte sizin elinizdedir.

3. Hangi vakitlerde ve ne için fazla yemek yediğinizi bilmelisiniz. Gece vaktinde mi yoksa iş yerinizde mi? Veyahut evdeyken ya da bir hafta sonunda mı fazla yediğinizi bilmeli, neden yemeniz gerektiğini de bir şekilde sorunuzu kendinize sorarak öğrenmelisiniz.

4. Artık sağlıklı beslenmek için yavaştan alışkanlıklarınızı yitirin. Sağlıklı besinleri buzdolabınıza yerleştirirken abur cubur besinlerden uzak durun.

5. Günlük olarak her ne kadar sağlıklı olursa olsun, porsiyonlarınızı azaltınız. Çünkü fazla besin her zaman sizlere zarardır. Hatta her şeyin fazlası zarardır.

6. Vücutta su eksikliği olması maalesef sizin aç olmanızı da beraberinde getirebilir. Bu yüzden her zaman su içmeli, vücudunuzun susuz kalmasını engellemelisiniz.

7. Sabahları kahvaltı yapmıyorsanız, günlük yaşantınızda ki en büyük eksikliği atlıyorsunuz demektir. Her zaman her ne olursa olsun, kahvaltınızı günlük her sabah yapmalı, buna özen vermelisiniz.

8. Çeşitli spor egzersizleriyle kendinizi alıştırmalı, buna göre de sağlıklı beslenmenizin yanında egzersiz ile bu durumu desteklemelisiniz. Böylelikle sizlerde kısa sürede başarıyı elde edebileceksiniz.

9. Kaslarınızı geliştirin ve bunun için ağırlık çalışın. Kasları olan her bireyin metabolizması da aktif olacak olup metabolizmanın çalışmasını hızlandıracaktır.

10. Günlük hayatınızda asansörü veya yürüyen merdivenleri artık bir kenara bırakın. Çünkü onlar sizi tembelliğe alıştıracaktır. Oysaki sizler aktif bir birey olarak günlük yaşantınızda fırsatları kaçırmazsanız, başarılı olursunuz.