Son zamanların popüler diyetleri arasında bulunan, etkisi oldukça fazla olan Karatay diyeti, bu yaz da birçok insanın yardımına koşuyor… Güne oldukça mutlu ve enerjik bir şekilde başlamanın sırrını sizlerle paylaşan bu diyet, günlük 2-3 gram kadar Omega – 3 almanızı sağlarken bir yandan da bağışıklık sisteminizi düzenleyerek sizlerin rahatsızlık geçirme gibi kırgınlığınızı güçlendirip, daha az rahatsızlık geçirmeyi veya rahatsızlık geçirmemeyi sağlamaktadır.

Sık sık yemek yemekten vazgeçin

Gün içerisinde 3 öğün yerine fazlaca öğün yaparak kafamıza göre sık sık yemek yememiz, maalesef insülin hormonunu aktif hale getirir ve sizlere kilo verdirmez. Ekmeği de kısa zaman içerisinde kesmeli, ekmek yerine ceviz tüketmelisiniz. Gün içerisinde yapılması gereken 3 öğünden en önemlisi de sabah kahvaltısıdır. Ne kadar sağlıklı ve iyi bir şekilde kahvaltınız olursa, o kadar iyi beslenmiş ve diyete uymuş olursunuz.

En önemli nokta ise 3 öğününüz, saat 20.00’e kadar bitmiş olmalı, akşam vakti geldiği süreç içerisinde kesinlikle herhangi bir besin tüketimi yapılmamalıdır.

İnsülin direnci kırılmadan kilo verilmez

Göbek, kalça – basen gibi kısımlarda oluşan yağlarınızdan kurtulmak için sizlere ekmek yerine ceviz öneriyoruz. Ekmeği hayatınızdan çıkarmalı, ona göre kilo vermelisiniz. Gün içerisinde asla aç kalmamaya dikkat ediniz. Çünkü aç kalmak, sizi zayıflatmaz size kilo aldırır. Bu nedenle susuz bir bünye asla olmamalı, gün içerisinde su tüketimini de sağlamalısınız.

Öğle yemeği menünüz nasıl olmalıdır

Öğlen vakti geldiğinde eğer ki acıkmış iseniz lahmacun tarzında oldukça hamuru ince olan besin tüketmeye çalışın. Çünkü lahmacun da bulunan et ve sebze, yanında ki salatası sizlere sağlıklı gelecektir. Bunun yanı sıra eğer ki acıkmamışsanız sizlere bir fincan kadar fındık veya fıstık öneriyoruz.

Nedir bu Karatay diyetinin sırrı…

Tamamen bir yaşam biçimi olarak görmenizi istediğimiz Karatay diyetini, bir diyet olarak algılamamalısınız. Yaşam biçiminiz içerisinde hareket etmek olmalı, ekmek olmamalı, meyve suyu tüketimi yasaklanmalıdır. Bunların yerine daha çok balık gibi sağlıklı besinlerin tüketimi yapılmalıdır.

Yaz aylarının gelmesiyle sizlere besin tüketimi olarak normal bir yemek yerine daha çok meyve tüketmenizi önereceğiz. Eriğinden kirazına karpuzundan kavununa… Her çeşit yaz meyvelerini tüketebilir, yaz aylarınızı da kilo almadan geçirebilirsiniz.